10 módszer hogyan legyél magabiztosabb

3 tévhit az önbizalomról:

1. Ez egy olyan valami, amivel születtél:
Nem. A magabiztosság tanulható dolog, mint bármi más.

2. “Magabiztosabb lennék, ha tudnám, hogy biztosan sikerre jutok valamiben”
Nem. Kudarc után valóban nehezebb lehet felállnunk, de az is biztos, hogy erősebben térünk vissza.

3. Ha egyszer elveszítjük, végleg elveszítjük
Nem igaz. Hogyan jutnál sikerre, ha meg sem próbálod? Próbáld meg magadhoz ölelni a bizonytalanság izgalmát.

Íme 10 kis módszer, amivel növelhetjük önbizalmunkat, magunkba vetett hitünket:

Munkában

1. Csináld amiben jó vagy

A napi munkádat próbáld úgy szervezni, hogy az erősségeidet kelljen alkalmaznod. Így vissza tudsz majd gondolni az elért sikerekre (még ha kisebbek is) és ez motivál, pozitív hatással van rád, és növeli magadba vetett hited.

2. Ellenőrizd a sikereid

Minden nap készíts egy listát, mit kell aznap elvégezned. Így ahogy kihúzogatod őket, kapsz egy vizuális képet, megerősítést az eredményeidről.

Nap mint nap

3. Beszélgess különböző emberekkel

Például a következő bevásárlásnál, a zöldségesnél vagy más boltban elegyedj beszélgetésbe a pénztárossal, eladóval. Rá fogsz jönni, hogy az emberek többsége barátságos, nincs mitől félni. Minél többször teszed, annál könnyebben fog menni!

4. Próbálj ki valami újat

Például nézz körbe a neten milyen csoportos esemény vagy tevékenység lesz a környékeden és jelentkezz, menj el rá. A cselekvés, az újra, a másra való törekvés segít elérni, motiválni, hogy változtass, és az a magabiztos ember legyél aki szeretnél.

Bulik és éjszakai élet

5. Legyél spontán

Ne keresd az indokokat miért nem kellene valahova menned, csak menj. Így nem tervezgetéssel lesz elfoglalva az agyad, nem a “mivan ha” dolgok kutatásával. Természetesebb lesz azonnali döntéseket hozni, ami segít az ismeretlen szituációk kezelésében.

6. Figyelj oda a testbeszédedre

Figyelj a helyes testtartásra, mosolyogj, tartsd a szemkontaktust és figyelj oda a beszéded tempójára, hangerejére. Így nem csak magabiztosabbnak érzed magad, de magabiztosabbnak is tűnsz kívülről.

Vakációk

7. Utazz valahova máshova

Válassz olyan úti célt, ami megköveteli, hogy asszertíven viselkedj. Kerüld el a turistahelyeket, így rákényszerülsz több idegennel való kommunikációra, egzotikus dolgok kipróbálásra, ami olyan magabiztosságot ad majd, melyet haza is hozol.

8. Utazz egyedül

A következő vakációdra menj egyedül. Ha csak magadra vagy utalva, építed a magabiztosságod. A magabiztosság az ismeretlen szituációktól, a bevett szokásoktól távoli helyzetektől alakul, ahogyan helytállunk, egyre jobban bízunk magunkban.

Fizikai tevékenység

9. Sportolj másokkal

Keress valami csapatsportolási lehetőséget és csatlakozz be. A csapatsportok kooperáción és kommunikáción alapszanak, így muszáj kitenned magadért és közösen együttműködnöd a csapatoddal. De egy küzdősport vagy hasonló kipróbálása is rendesen kimozdít a komfortzónádból!

10. Teszteld magad

Vegyél részt egy megerőltető szabadtéri elfoglaltságon, mint például egy hosszú túra, sziklamászás, futóverseny, vadkemping. Ha kimozdulsz általuk a komfortzónádból és teljesítesz egy saját magad állított célt, kihívást, nagy mértékben növekszik magabiztosságod.

Rómát sem egy nap alatt építették, így van ez a magabiztossággal is. Jegyezz fel/meg minden sikert, bármennyire kicsi is legyen az és ahogy gyűlnek, szép lassan felejtsd el a szorongást és aggodalmat, ami befolyásolja az életedet.

Kép forrása: Flickr | Steve wilson
Az entrepreneur.com cikke alapján

MEGOSZTÁS