10 tipp a reggeli rutinunk fejlesztéséhez

Sokan ki nem állhatják az ébresztő óra hangját, nehezen kelnek ki az ágyból, nehezen térnek magukhoz felkelés után, és nehezen hangolódnak rá az adott napra, az elvégzendő teendőkre. Íme 10 apró tipp, amivel javíthatunk reggeli hatékonyságunkon:

1. Nyújtózkodj

Lion_stretching_at_Ouwehands_2010
Forrás: Wikipedia

Miután huzamosabb ideig viszonylagos mozdulatlanságban voltunk az ágyban, testünknek kielégítő indítás lehet izmaink lassú átmozgatása. Nem hiába indítanak ezzel a kisbabák alvás után, a felnőtteknek is javasolt nem egyből kiesni az ágyból.

2. Indítsunk fehérjével

tojas
Forrás: Flickr

A müzli egy népszerű reggeli, ám (attól függetlenül, hogy jó részük cukorral teli és egészségtelen) nem a legjobb választás a korai órákra. Az étel a testünk üzemanyaga és a proteinben gazdagabb reggelinek jobban örül. Együnk például tojást, a testünk jobban fog dolgozni, hogy megeméssze – így kevésbé alszunk el – és ellátja a megfelelő energiával szervezetünket.

3. Kezdd a napot az előző este

closet
Forrás: Wikimedia

Este pár percet szánva a követező reggelre, jelentős mennyiségű időt spórolhatunk magunknak. Lefekvés előtt válasszuk ki és készítsük ki, amit viselni akarunk a következő nap, és írjunk egy kis teendő listát a legfontosabb dolgokról, amiket végre kell majd hajtanunk. Nem csak időt spórolunk, de kevésbé stresszes is a reggel, hiszen minden adott mit kell csinálnunk.

4. Engedj utat a fénynek

window
Forrás: Flickr

Akár természetes akár mesterséges, a fény jelet küldd az agyunknak, hogy ne termeljen tovább melatonin-t, ami egy alvási ciklust irányító hormon. Lámpákat kapcsolni, redőnyt felhúzni mielőbb, és hamarabb magunkhoz térünk. Én személy szerint nem is húzom le az összes redőnyt éjjelre, hogy reggel egyből világosba keljek (legalábbis a nyári hónapokban).

5. Eddz

Running_Man_Kyle_Cassidy
Forrás: Wikimedia

Tudtad, hogy benne lesz igaz?

Az edzés egészségesebbé és erősebbé tesz, sőt növeli az élettartamunkat is. Doktorok, guruk, szellemi egészség szakértők mind-mind támogatják a rendszeres testmozgást. Minden sikeres ember és vállalkozó életében nagy szerepet kap, sokan a reggelt is mozgással indítják, még mielőtt belevágnának a munkába.

6. Száműzd a szundi gombot

Snooze_button
Forrás: Wikimedia

Tudom az ágy kényelmes, meleg és olyan jó lenne még 5 perc benne. Ennek ellenére a szundi gomb nem a barátod. Amikor megszólal az ébresztőd, megszakítja a REM fázist, és az 5-10 percenként ismétlődő “beavatkozások” kizökkentik testedet a természetes ritmusából. Állítsd be az ébresztőt arra amikor muszáj felkelned, nyomd ki és kelj fel. Nehéz lesz ellenállni, de hosszú távon megéri!

7. Ébredj kellemesen

IMG_0239
Forrás: Flickr

Egy hangos idegesítő csipogás nem fog hozzájárulni a kellemes induláshoz. Használjunk olyan ébresztőt, ami zenével, vagy kellemes hanggal ébreszt fel minket. Így jóval kellemesebb, nyugodtabb módon tér magához testünk az alvásból.

8. Igyál vizet

water
Forrás: Flickr

Ismerős az a reggeli kiszáradt száj? Egy egész éjszakás alvás után dehidratált az egész testünk. Indítsunk egy jó pohár vízzel, jót fog tenni az izmainknak és szerveinknek. Készítsünk ki egy pohárral az ágy mellé este, az ágyból kiszállni is segíteni fog!

9. Kerülj pozitív elmeállapotba

Abi_Can-755554
Forrás: cyberlawcentre.org

Az attitűd megfoghatatlan dolog, de egyúttal felbecsülhetetlen is. Pozitív hozzáállással megváltoztathatjuk az egész napunkat, főként a reggeleinket.

Indítsunk valami pozitív megerősítéssel minden reggel, akár csak egy egyszerű “Végig tudom vinni ezt a napot, meg tudom csinálni.” mondattal. Jó módszer még ha leírunk 3 dolgot, amiért minden reggel hálásak vagyunk.

10. Hívd segítségül a technológiát

hands-coffee-smartphone-technology
Forrás: static.pexels.com

Ha szükséged van egy kis támogatásra, sok alkalmazás van már a piacon, amik támogathatják ügyünket. Az olyan alkalmazástól, ami figyeli az alvási ciklusainkat (és felébreszt, amikor a legkíméletesebb), az olyanig mely végtelen tápláló reggeli smoothie receptet ajánl, mindenki számára van valami.

Forrás: entrepreneur.com
Kép forrása: Wikimedia Commons

MEGOSZTÁS