Az Adobe legújabb kutatása a digitális hirdetések piacáról

A Facebook továbbra is nyomás alatt tartja a Google hirdetési üzletágát, derül ki az Adobe legújabb kutatásából.

Az Adobe a digitális hirdetések legutóbbi 3 hónapját vizsgálta, ahogy minden negyedév végén teszi, és rávilágított néhány kulcsfontosságú változásra az iparágban, mint például a Pinterest üzleti oldalról való lassulása, vagy a Periscope dominanciája a Meerkat felett, a video streaming területén. Az is kiderül, hogy a Google Mobilegeddon-ja nagyobb hatást gyakorolt a mobilos webforgalomra, mint számítottak rá, és hogy a Reddit egy jó új célpont lehet a kereskedő számára.

Azonban a Facebook display hirdetéseinek sikere a legnagyobb hír. Úgy tűnik a reklámok nagyobb összhangban vannak a felhasználókkal, mint a Google hirdetései, mondja Tamara Gaffney, az Adobe Digital Index főelemzője.

“A Facebook radikális változásokat eszközölt, míg a Google kevésbé radikálisakat”, mondta Gaffney. “És a fogyasztók a piacon relevánsabbnak érzik a Facebook-on lévő hirdetéseket.”

A Facebook hirdetések impression-je 50%-kal csökkent, ám az átkattintási arány megduplázódott. Ez azt jelenti, hogy a Facebook kevesebb, de értékesebb impression-öket kap.

Ad impression: minden egyes alkalom, amikor egy hirdetés feltűnik, megjelenik egy felhasználó böngészőjében, függetlenül attól, hogy rákattint-e vagy sem, egy impression-nek számít.

(természetesen ez informatikai oldalról jóval bonyolultabb, akit érdekel és tud angolul ebben a cikkben olvashat róla bővebben)

A Google átkattintási aránya a display hálózatán és a YouTube-on 24%-kal növekedett. Az egész a relevanciáról szól – egy felmérés szerint 51%-a a felhasználóknak azt mondta, hogy a Facebook hirdetések passzolnak az érdeklődéseikhez, míg ez a YouTube esetében 17% volt.

Az Adobe egy trillió impression-t és 20 milliárd közösségi média látogatást vizsgált, szóval egy elég nagy szeletét az online marketingnek. Mér hirdetési költségeket és átkattintásokat, értékesítőkhöz való vándorlást közösségi médiáról, és weboldal látogatottságot. Íme a további eredmények:

Video stream kapcsán

  • Periscope, a video-streming alkalmazás, amit a Twitter megszerzett, 3x annyi forgalmat generált mint a Meerkat, késő márciusi indulása óta, és a különbség tovább növekszik.

Értékesítési viszonylatban

  • A Facebook értékesítési közvetítő szerepe a legértékesebb, átlagban 91 centet ér minden felhasználó, akit valamilyen e-kereskedelmi oldalra küldd, annak ellenére, hogy ez 17%-os csökkenés az előző évhez képest.
  • A Pinterest közvetítői értéke csökkent a legnagyobb mértékben – 25 %-ot egy év alatt – 68 centről lecsökkenve, jelenleg 51 centet ér egy átlagos átvándorló felhasználó.
  • A Twitter ebben a viszonylatban 63%-os növekedést könyvelhet el, 65 centre tornászva ezt az értéket.
  • Meglepő módon a Reddit lépett a legnagyobbat, 80%-kal növekedett ezen értéke, így 34 centet ér egy átlagos Reddit-ről érkező látogató.
  • A Reddit egyébként egy vezetőváltáson és felhasználó felkelésen megy át. Ideiglenes vezérigazgatója, Ellen Pao felmondott múlt héten, miután a felhasználók és a moderátorok lázadni kezdtek egy dolgozó elbocsájtása után. A Reddit így elég nagy figyelmet kapott, és a közösségi médiában való szereplése is megtriplázódott július elejével.

“Mobilegeddon”

  • Az elmúlt negyedév volt az első időszak, amiben mérték a nem mobilbarát weboldalak Google keresési listákban való hanyatlását. A változásokat “Mobilegeddon”-nak nevezték el, a nem megfelelő weboldalak hatalmas forgalomcsökkenésétől tartva. Ez meg is valósult, mivel az Adobe mérései szerint, 10%-kal csökkent a forgalma azoknak, akik nem felelnek meg a Google mobilbarát elvárásainak.
  • A “Mobilegeddon” létalapja evidens. A mobil hirdetések még mindig nem elég értékesek a Google-nek, és a weboldalak telefonon való jobb teljesítménye, növelheti a mobilon való átkattintások értékét. Az asztali gépes/laptopos keresési hirdetések 37%-kal többe kerülnek, mint a mobilosak.
  • A mobilon történt keresések kattintási értéke 16%-kal emelkedett is, ám az átkattintási arány 9%-ot csökkent.
  • Most először, az Adobe előre vetítette a Google keresési bevételét, mi szerint 1% és 2% közötti növekedés várható évről évre. Egyébként 2014 második negyedévében, a keresési hálózat bevételei 4,5%-os növekedést mutattak az előző évhez képest.

Forrás: adweek.com
Kép forrása: Flickr | webtreats

MEGOSZTÁS