Hogyan érheted el legnagyobb céljaidat könnyedén?

Napi kis lépések hosszú távon komoly eredményekhez vezetnek.

Szerencsére a tudatos élet, illetve eleve a döntéseink során a tudatosság egyre népszerűbb, ismertebb jelenség, ezzel együtt egyre többen ébrednek rá a célok kitűzésének fontosságára.

A célkitűzés félig művészet, félig tudomány, rengeteget fogunk még foglalkozni vele itt az UP2U bizniszblogban, bár az igazat megvallva én személy szerint nem vagyok róla meggyőződve, hogy van egy olyan célkitűzési módszer, ami és csak az, lényegesen jobb eredményre vezet, mint a többi.

Kezdjük ott, hogy ha célokat tűzöl ki (bárhogy), rengeteget teszel a jövődért.

Ebben az írásban egy általánosan alkalmazható koncepciót szeretnék bemutatni, ami segít a legnagyobb céljaitok elérésében. Rögtön egy példán keresztül mutatnám be.

Cél: mondjuk lefogyni 5kg-t. Ez így nagyon nehéz, hogy csináljuk? Akkor legyen az, hogy elkezdünk sportolni. Ezt már könnyebb teljesíteni, de megfoghatatlan, illetve ez vezet el a gyakori jelenséghez, amikor valaki a kezdeti lelkesedés miatt napi 3 órákat sportol, mondjuk 3 hétig, aztán semmi, mert nem mérhető a folyamat. Ez megint nem fog eredményre vezetni.

Megoldás: napi minicélok. Ismerjük a lassú víz partot mos mondást, a teknősös-nyulas példát, viszont ritkán alkalmazzuk tanulságaikat.

Kis lépések + kitartás + következetesség = hatalmas eredmények hosszú távon.

A fenti, fogyni kívánó példát befejezve egy lehetséges cél: minden nap 30 percet mozogni. Ez könnyen mérhető, tartható, teljesíthető.

Néhány gyakorlati példa, ha valakit nem győzött volna meg a dolog:
Napi 3km séta nem sok, ugye? 1095km séta rengeteg, ugye? Pedig egy év alatt pont ennyit teszünk így meg.

Napi 15 oldalt elolvasni nem sok, ugye? 5475 oldalt elolvasni rengeteg, ugye? Pedig napi 15 oldal 1 év alatt ide vezet, ez 300 oldallal számolva bő 18 könyv, ami elég komoly bővülést okozhat tudásunkban.

Ha közel 61 órányi videót megnéznénk szakterületünkkel (vagy bármivel) kapcsolatban, eléggé képbe kerülnénk, ugye? Namost ez egy év alatt napi 10 percet jelent, ami igazán nem sok.

Könnyen látható így, hogy a nagy cél kitűzése, és az elérés módjának meghatározása után a kis napi ismétlődő célokkal könnyedén elérhetjük azt.

Plusz pozitívum, a dolog pszichés oldala: így nem azt fogjuk érezni minden nap, amíg nem fogytunk le 5kg-t, hogy “nem értük el a célunkat”, hanem azt, hogy “na, a mai cél is teljesítve, pipa:)”

Egész máshogy hangzik, ugye? 😉

Tűzz ki nagy célokat, bontsd le apró lépésekre, majd kitartóan cselekedj.

Csak rajtad múlik, hogy elindulsz-e a céljaid felé vezető úton!

Kép forrása: Flickr – John

MEGOSZTÁS