5 egészséges snack

Az egészséges táplálkozás fontosságát nem kívánjuk itt hangsúlyozni, szerintem azzal már mindenki tisztában van, legalábbis remélem.

Ebben a cikkben azoknak szeretnénk néhány tippet adni, akik a főétkezések közötti miniétkezéseket (a nassolás szó kicsit összefort a cukros édességek rágcsálásával) szeretnék egészségesen megoldani, viszont folyamatosan úton vannak, rohannak, így ezeknek a snackeknek a hordozhatósága, eltarthatósága is fontos szempont.

Az alábbi listában olyan ételeket találhattok, amik könnyen elférnek a táskában, autóban, jók az egészségnek, nem olvadnak meg és nem kell lezuhanyozni fogyasztásuk után.:)

1. Olajos magvak: mandula, kesudió, brazil dió, törökmogyoró stb. Ezekből próbáljunk nyers, só nélküli változatot vásárolni. Tele vannak egészséges zsírokkal, olajokkal, könnyű szállítani őket és mindenki találhat ízlésének megfelelőt. Talán a legjobb létező snack.

2. Szárított, aszalt gyümölcsök: az említett magvakkal kombinálva szuper napközbeni rágcsálnivalók, ellátnak energiával, finomak, könnyen hordozhatóak. Ezekből is a minél kevesebb “utókezelésen” átesett változatot keressük, lehetőleg hozzáadott cukor nélkül, a legjobb, ha otthon, mi magunk készítjük el őket. Tipp: személyes kedvenc a mandula+aszalt áfonya kombináció.

3. Gyümölcsök: egy alma, banán mindig kéznél van, finom, egészséges, lehet “tisztán” enni, szemben pl. a görögdinnyével, így ez is remek választás.

4. Protein shake: a fehérjepor szállítása is könnyű, pláne az elkészítéshez szükséges shakerben, arra viszont figyeljünk, hogy ne vízzel/tejjel bekeverve vigyük el otthonról, mivel ezeknek a termékeknek éppen az a lényegük, hogy könnyen lebomlanak a gyors emészthetőség, jobb felszívódást miatt, így nem javasolt hosszú órákon keresztül tartani őket bekeverve.

5. Fehérjés, vagy müzli szeletek: ezeknél is igyekezzünk a lehető legkeveseb cukrot tartalmazó változatokat keresni. A listán ezek a legkevésbé költséghatékony és talán legkevésbé egészséges (általánosságban) snackek, viszont ha nem vittünk magunkkal semmit, ilyesmit szinte bárhol kaphatunk, illetve otthon is lehet tartani néhány darabot, ha sürgősen kéne bedobni valamit a táskánkba indulás előtt.

Mindig legyen nálunk valami egészséges rágcsálnivaló, amivel étkezések között stabilizálhatjuk a vércukorszintünket, autóval dugóban araszoláskor ezt még meg fogjátok köszönni!;)

Ne feledd: csak rajtad múlik, hogy van-e nálad mindig egészséges táplálék!

Kép forrása: Flickr – Mariya Chorna

MEGOSZTÁS