Menj ki játszani kislányom/kisfiam

Néhány nyári tevékenység, amitől jobban érzed magad a bőrödben

A nyári időszakban, amikor a nap száz ágra süt, érdemesebb az időnket inkább a szabadban tölteni, mint az edzőteremben. Na jó talán a szabadban és az edzőteremben is érdemes. A mozgás karbantartja a mentális egészségünket: hangulatunkat, pozitív hozzáállásunkat, önbecsülésünket, de nem csak ebben segít, képes szellemileg is felfrissíteni. Elég 5 perc mozgás, és akár egy melankolikus nap is szebbé tehető.

Az egész család számára remek kikapcsolódás lehet a biciklizés, kajakozás, túrázás, horgászat és még számtalan hasonló szabadidős tevékenység. Itt van néhány példa, hogy erre hol is van lehetőséged.

Kapd fel a biciklid és irány a Balaton! Magyarország legnagyobb tava körül húzódik egy kerékpárút rendszer, ami kicsivel több mint 200km hosszú. Ezt akár egy hetes túrának is lehet tervezni így kényelmes tempóval tekerhetsz és közben gyönyörködhetsz a kilátásban. Persze ha csak egy hétvégéd szabad akkor is nekivághatsz és így sem marad el az élmény. Ugyanitt lehetőséged van a horgászatra, vizibiciklizésre és úszásra is, ami akár családdal akár baráti társasággal remek időtöltés.

Ha Budapest, és bicikli, akkor tekerjetek egyet a szép Római parton, álljatok meg hekkezni, lángosozni, nem kell erőltetett menetnek lennie. Ha nagyobb távra vágytok, kerekezzetek át Szentendrére, nagyon szép kis város, érdemes körbenézni, kiülni a Duna partjára pihenni egyet.

A golf nem feltétlenül egy nyugodt, csendes sport, igazán szórakoztató ha az egész család együtt játszik. Élvezhetitek a napsütést és a közös időtöltést. Hazánkban egyre népszerűbb sportnak számít, így találhatsz a közelben egy golf klubbot (budapestiek előnyben).

Magyarország hegyvidéke kedvez a túrázni vágyóknak, meglátogathatod Tokaj borvidékét ahol a hegymászás után borkóstoláson és pincelátogatáson is részt vehetsz. Miskolctapolca barlangfürdője és kalandparkja remek program a család számára, kicsiknek és nagyoknak egyaránt szórakoztató.
Ne feledkezzünk el Lillafüred festői tájáról sem, ahol a túra után lehetőség nyílik csónakázásra is. Szilvásváradon a Fátyol-vízesés gyönyörű látvány, mellette számos látványossággal várják a látogatókat, mint például a Vadbemutató kert, pisztrángos tavak, Erdészeti Múzeum és a kisvasút.

Aki nyugaton lakik, jó kirándulás lehet Kőszeg városa, és felmenni az Írott-kő-re, vagy ha közel a határ, átbiciklizni a szomszédokhoz, vagy meglátogatni a Holdfény liget kalandparkot.

Budapestieknek jó tipp lehet a Pilis hegységben való túrázás, eléggé közel van, lehet szervezett túrákra is menni, gyalog is, biciklivel is, hosszabbra is, rövidebbre is.

Maradj fitt!

A kirándulások és a családi programok persze nem jelentik azt hogy az edzőteremre vagy más mozgási formákra nincs szükségünk. Találj egy olyan tevékenységet amit szívesen végzel, ilyen lehet például az intenzív séta vagy kocogás, 3-4 km minden nap 5 napon keresztül hétvégén pihenésképp kirándulj vagy szervezz valamilyen kinti programot.

A mozgás minden formája szórakoztató, ha megtalálod azt ami a legközelebb áll hozzád könnyedén élhetsz egy egészségesebb életet. A megvalósítás egyszerű, csak időt kell rá szánnod, hogy a családoddal barátaiddal töltsd a szabadidőd, közben kalóriát égetsz, szellemi képességeid fitten tartod. Egy magányos séta az éjszakában is segít “kitisztítani” az agyad, rendezni fejben a dolgokat, meglátod kiegyensúlyozottabb leszel, mind munka, mind magánélet területén, ha egy kis mozgást csempészel a napjaidba. Ez sokkal nehezebb a téli hónapokban, használd ki a lehetőségeidet!

Útravaló: Ne felejts el naptejet használni amikor kint sportolsz, az UV sugárzás és a leégés tönkretehetik a bőröd, ezért folyamatos védelemre van szüksége.

Kép forrása: Flickr | Surajram Kumaravel

MEGOSZTÁS