Az alábbi 5 pont megfogadása mind vállalkozóként mind magánemberként hasznunkra válhat.
Minden vállalkozó számára elengedhetetlen, hogy emlékezetes maradjon mások számára, hiszen hogyan fognak vásárolni tőle, ha azt sem tudják, hogy létezik?
Íme 5 dolog, amivel maradandó benyomást tudunk szerezni. Ha nem is vagyunk vállalkozók, a magánéletben is hasznosíthatjuk ezeket, például ha szóba elegyedünk egy szimpatikus hölggyel/úrral.
1. Derítsünk fel egy közös pontot. Az elismert pszichológus Robert Cialdini szerint a legkönnyebb módja, hogy megkedveltessük magunkat valakivel az, hogy keresünk egy mindkettőnk számára azonos pontot, tulajdonságot. Az emberek jobban bíznak bennünk és közelebb érzik magukat hozzánk, ha van valami ami összeköt velük. Akár legyen ez egy közös szülőváros vagy iskola ahova jártatok, de akár az is, hogy mindketten szeretitek a kutyákat vagy a narancssárga színt.
2. Keltsük fel az érdeklődést. Sokan közülünk az első 10 másodpercben megölik a társalgást. Amikor valaki felteszi az elkerülhetetlen „Mivel foglalkozol?” kérdést, jobb válaszra lesz szükségünk mint egy unalmas gépies mondatra: „Van egy üzletem” vagy „Technológiai iparban vállalkozom.” Találjuk meg a módját érdeklődésük felkeltésének, hogy még többet akarjanak tudni. Sokkal érdekesebb és emlékezetesebb olyat mondani mint „Vállalkozásoknak segítek, hogy népszerűbbek legyenek” vagy „Egy olyan üzletet indítok, ami lehetőséget nyújt arra, hogy az otthonunk elhagyása nélkül lépjünk kapcsolatba az orvosokkal.”
3. Fejlesszünk ki egy egyéni stílusjegyet. Időnként a ruhásszekrényünk segíthet kitűnni. (Persze akkor ne erőltessük ha számunkra ez nem tűnik természetesnek hanem kényelmetlennek érezzük.) De Madeleine Albright brossai, Tucker Carlson csokornyakkendői és Steve Jobs fekete garbói mind segítettek nekik különbözni, jól felismerhetővé válni. Ha van egy bizonyos kiegészítőnk vagy stílusunk, amit szeretünk, meggondolandó, hogy tudatos részévé tegyünk saját brand-ünknek. Sokkal könnyebb azt megjegyezni, hogy „Jeff aki mindig színes zokninak hord,” mint azt, hogy „Jeff, aki ugyan úgy öltözik mint mindenki más.”
4. Tegyünk fel rengeteg kérdést. Ez ellenszenvesen hangozhat elsőre, de a sok kérdés feltételével sokkal jobban megjegyeznek majd minket. Az emberek szeretnek beszélni magukról, és szívesebben emlékeznek olyas valakire, aki elgondolkodtató, érdekes kérdéseket tett fel, mivel úgy érzik értékeltük és megértettük személyét. Ez jóval hatásosabb , mint a saját eredményeinket ecsetelni.
5. Keressünk okot az utánkövetésre. Ha az emberek nem emlékeznek ránk, talán nem adunk rá elég lehetőséget nekik. Nehéz emlékezni valakire, akivel csak egyszer találkoztál vagy csak felületesen megismerkedtetek. Szóval ha egy gyors meetinget egy hosszan tartó kapcsolattá akarunk kovácsolni, találjunk módot a beszélgetés folytatására. Kérjük el elérhetőségét, és derítsünk fel olyan dolgokat, amik lehetőséget adnak az utánkövetésre. Például elküldhetünk neki egy számára érdekes cikket, vagy gratulálhatunk, ha hétvégén nyert a csapat, amelynek szurkol.
Az, hogy nagy benyomást teszünk-e, döntő jelentőségű lehet üzletünk számára. A fenti technikákat megfogadva biztosak lehetünk benne, hogy felfigyelnek ránk.
Forrás: entrepreneur.com