10 egyszerű tipp, hogyan maradjunk koncentráltak

A képességet, hogy koncentráltak maradjunk, több mint érdemes elsajátítani – kulcs tényező lehet sikereinkhez. Elvégezni a dolgokat szükségszerű, és a koncentráció elengedhetetlen dolgaink elvégzéséhez.

Itt van 10 tipp, amik segíthetnek megtartani a fókuszt, kezelni a figyelmünket elterelő dolgokat, egészséges határokat húzni, és elhárítani a halogatás lehetőségét.

1. Vizsgáld felül magad.

Figyelmünk eltérüléseinek nem csak külső, hanem belső okai is lehetnek, kezdjük ezek ellenőrzését. Ha sok dolgunk van, sok mindent kell csinálnunk, álljunk meg egy picit és kérdezzük meg mi is a helyzet. Mi az oka csapongásainknak vagy nyugtalanságunknak? Mi az, amin dolgoznunk kell most az életünkben?

2. Állapítsd meg az okot.

Ha a belső prioritásainkat megállapítottuk, nézzük a külső tényezőket. Az irodánk berendezése? Egy alkalmatlankodó munkatárs? Valamilyen képesség, ötlet vagy idő hiánya, hogy valamit befejezzünk? Ha megállapítjuk az okokat, tudjuk mit kell kiküszöbölnünk.

3. Legyél felkészült.

Minden sikeres vezető, jó tervező is egyben; minden nagyobb és kisebb feladatról listát készítenek. Ha van egy elvégzendő feladatunk, először gondolkodjunk rajta egy kicsit, hogyan fogjuk azt végrehajtani. Írjunk le minden lépést a kezdettől a célig, lehetőleg egy időbeosztással (főleg ha nagyobb dologról van szó). Van egy mondás, mi szerint minden 10 perc, amit tervezéssel töltünk, 1 órát spórol nekünk a végrehajtás során.

4. Légy offline.

Figyelmünk elterelődésének legnagyobb részét az e-maileknek, a social médianak, és a mobiltelefonnak köszönhetjük. Ha valóban fókuszálni akarsz, zárd ki ezeket a dolgokat, amíg nem fejezed be a feladatod. Természetesen, ha 5 e-mailre válaszolni, vagy 3 social média postot megírni a cél, akkor csak ignoráljuk az új beérkező e-maileket, és ne kalandozzunk el a “magánszemélyes” részén a Facebooknak.:)

5. Tarts egy kis szünetet.

Egyik kulcsfontosságú tényezője a jó munkának, hogy tudod mikor tarts szünetet. Amikor kezdenél elkalandozni, tarts egy kis szünetet, és próbáld újrafókuszálni magadat. Ez nem csak jutalomként működhet – egy rövid szünet segít tisztítani az elmét.


Ha van rá alkalmad így tarts hatásos, produktivitásnövelő sziesztát:
Megnyitom egy új fülre, és ezután a cikk után elolvasom azt is, ha még nem láttam


6. Zárd ki.

Az egyik legjobb módszer, hogy kizárjunk mindent, a zenehallgatás. Amikor sok zavaró tényező van körülöttünk, tegyük be a fülest, keressünk valami háttérzenét, de szigorúan háttérzenét, ne olyat, ami elveszi a figyelmünket.

7. Bontsd le.

Főként amikor sok a zavaró tényező, bontsuk le kisebb részfeladatokra a nagyobb projekteket. Így könnyebben rákoncentrálunk egy kis feladatra, gyorsan elvégezzük, és a sikerélményünket is növeljük, mert érezzük, hogy haladunk, ami motiválóan hat majd.


Nem csak a feladatokat, te kitűzőtt céljaidat is hatásos lehet lebontani:
Megnyitom egy új fülre, és ezután a cikk után elolvasom azt is, ha még nem láttam


8. Takaríts fel.

Milyen állapotban van az irodád vagy a környezet, ahol dolgozol? Ha koszos, rendetlen vagy zsúfolt, fordíts egy kis időt a rendrakásra, hidd el sokat fog segíteni.

9. Állíts fel határidőt.

Ha egy összetett feladaton dolgozol, átlagosan 90 perc kell ahhoz, hogy valami érdemlegeset elérj – és körülbelül 30 perc míg teljesen rá tudsz állni az adott feladatra. Amikor sikerül teljesen elmélyedned, állíts fel egy határidőt, amit folyamatos fókuszban töltesz, majd állj meg, ha letelik az adott idő. Sokkal könnyebb koncentráltnak maradni, ha látsz magad előtt egy végpontot.

10. Legyél early bird.

Ez egy egyszerű dolog (bár nehéz rávenni magunkat), de annál nagyobb előnyhöz juttat. Kezd a napodat egy órával mások előtt. Használd ezt arra, hogy elrendezed a napodat és elkezded, mielőtt sok zavaró tényező érne. Ehhez hasonlóan, hagyd ki, vagy vedd rövidebbre a hosszú ebédidőt, sétálj egyet, egyél valami könnyűt és táplálót, hogy szinten tartsd a vércukrodat. Időt és energiát is adsz ezzel magadnak.


Egy tipp a fenti ponthoz kapcsolódóan, miért is jó még elkerülni a szokásos, zsúfolt időpontokat:
Megnyitom egy új fülre, és ezután a cikk után elolvasom azt is, ha még nem láttam


A zavaró tényezők, figyelmünk elterelői nem fognak távozni életünkből, tehát megtanulni felülkerekedni rajtuk az egyik legjobb dolog, amit tehetsz magaddal.

Próbálj ki pár ötletet ezekből, amiket rá tudsz vetíteni saját élet- és munkaritmusodra, meg lesz az eredménye!

 

Forrás: Inc.com
Kép forrása: Flickr | Mark Hunter

 

MEGOSZTÁS