5 módszer, ami segít kezelni a visszautasítást

Te is észrevetted már, hogy sok ember leáll, nem próbálkozik többet, magába roskad, ha visszautasítás, kudarc éri, valaki viszont erősebben áll fel? Mindenki érezte már magában a visszautasítás tüskéjét, de a mentálisan erős emberek növekedésre, fejlődésre használják ezt fel.

Akár magánéleti, párkapcsolati, akár munkahelyi, például előléptetéssel kapcsolatos, a visszautasítás fájni tud, de az, hogy hogyan reagálunk rá meghatározza jövőnket.

Íme 5 módszer, ami segít ezt pozitívan kezelni:

1. Vedd tudomásul az érzelmeidet

Az elnyomás, figyelmen kívül hagyás, tagadás helyett fogadd el a fájdalmat. Ismerd be ha csalódott, dühös vagy szomorú vagy. Szerezz tapasztalatot és vele együtt önbizalmat az érzelmileg kényes szituációk kezelésében, ez elengedhetetlen ahhoz, hogy egészséges módon küzdjünk meg velük.

Ha megpróbáljuk magunkat, vagy másokat meggyőzni, hogy nem nagy ügy, az csak elnyújtja a fájdalmat. A legjobb módszer, ha közvetlenül szembenézünk velük.

2. Tekints úgy a visszautasításra, mint bizonyíték, hogy a korlátaidat feszegeted

Számíts rá hogy visszautasítanak néha, ettől függetlenül ne félj cselekedni, ha kétséges is a dolog kimenetele. A kudarc a jele annak, hogy maximálisan használod ki az életed. Ha sosem szembesülsz visszautasítással, nagyon messze élsz a komfortzónád határától. Nem lehetsz biztos abban, hogy a korlátaidat feszegeted, ha alkalomadtán nem hajtanak el.

Ha visszautasít egy nő, ha visszautasítanak egy projektet, ha nem jön össze egy állás vagy pozíció, Te megpróbáltad kihasználni a lehetőséget, megtetted a magad részét, nem bújtál el. Rakd a tapasztalat polcra, és próbálkozz újra!

3. Bánj magaddal együttérzéssel

Azon gondolatok helyett, hogy “Hülye vagyok, hogy azt gondoltam sikerül”, együttérzéssel bánjunk magunkkal. Akár dobott a barátod/barátnőd, akár egy leépítés miatt kirúgtak, ne ostorozd magad, úgy sosem állsz fel. Beszélj magaddal úgy, mint egy bizalmas barát. Fojtsd el a durva belső kritikádat olyan pozitív mantrákkal, melyek segítenek neked mentálisan erős maradni.

4. Ne hagyd, hogy a visszautasítások meghatározzanak

Ne vonj le általános következtetéseket egy visszautasításból. Ha egy cég nem vesz fel a munkára, ne deklaráld magad alkalmatlannak. Ha nem jön össze egy párkapcsolat, ne vond le azt a következtetést, hogy nem vagy szerethető.

Egy ember véleménye, vagy egy szimpla incidens sose határozzon meg. Az önértékelésed ne mások véleményén múljon, ha valaki gondol rólad valamit, az egyáltalán nem biztos, hogy úgy is vagy.

5. Tanulj a visszautasításból

Tedd fel a kérdést magadnak, hogy mit tanultál te ebből. Azon felül, hogy toleránsan kezeled a fájdalmat, használd fel önmagad fejlesztésére. Így minden visszautasítás után egyre jobb és jobb leszel. Ha rájössz, hogy a kudarcok, a visszautasítások nem olyan szörnyűek, mint gondoltad, jó leckeként szolgálhatnak.

Kép forrása: Flickr | Michael Dorokhov
Az inc.com cikke alapján

MEGOSZTÁS