Hogyan segíthetnek az okostelefonok a jó szokások kialakításában?

Rossz szokások=kudarc

jó szokások = siker

Talán kicsit sarkítottam, de alapvetően a fenti “egyenlet” megállja a helyét.

Ebben a cikkben olyan alkalmazásokat, illetve alkalmazás-típusokat ismerhettek meg, amelyek segíthetnek a rossz szokások elhagyásában, a jók kialakításában.

Alapvetően a legtöbben nem vagyunk rendszerezettek, holot ez sokat segítene mindenapjaink során. Valami teendő kezelő alkalmazás használata mindenképpen ajánlott, használjátok a “todo”, “task manager” keresőszót az appok között, vagy simán töltsétek le a Wunderlistet: ingyenes, jó és gyakorlatilag nincs platform, operációs rendszer, amin ne működne. Az ilyen teendős alkalmazásokban egyébként remekül tudjuk követni, hogy állunk az új szokás kialakításával, a régi elhagyásával!

Lift: ez egy iPhone alkalmazás, kifejezetten szokások nyomon követésére. Beállítjuk mit, heti hány alkalommal szeretnénk megcsinálni, vagy éppen elkerülni, majd egy mozdulattal megjelölhetjük, hogy aznap sikerült-e teljesíteni. Jól néz ki, ingyenes, jól működik.

Jegyzetelő alkalmazás (vagy papír-ceruza, de ugye alapvetően appokról van szó a cikkben:). Bármilyen ötletünk támad, valamit meg akarunk jegyezni, azonnal írjuk le. MINDENT. Alapvetésnek hangzik, sokat hallottuk már mindenfelé, de szerintem rengetegen nem csinálják. Próbáljátok ki, rég nem tapasztalt “szabadságot” fogtok érezni, főleg kreatív munka során, de bármikor fantasztikus érzés, hogy nem motoszkál ott valami a fejünkben, ami ki akarna mászni, de próbáljuk ott tartani:)

Naptár: minden okostelefonban van naptár, de vannak remek alkalmazások is erre a funkcióra. Szokjátok meg, hogy oda írjátok be az eseményeket, fontos dátumokat, ugyanis a telefon valószínűleg gyakrabban van nálatok, mint a konyhában lógó falinaptár. Emellett az okostelefon naptárja szinkronizálható más eszközökkel, tud emlékeztetni, nyom nélkül módosíthatóak a változások (áthúzás, satírozás itt nem szükséges:)).

Kikapcsoló gomb: az okostelefonok sokat segítenek, viszont gyakran jobban kiélvezhetjük a pillanatot nélküle, időnként tartsunk elektronikamentes órákat, ez is egy olyan szokás, ami rengeteget javíthat az életeteken.

Ne feledjétek, csak rajtatok múlik, hogy megszabadultok-e rossz szokásaitoktól, kialakítotok-e helyettük jókat!

Kép forrása: Flickr – Ian Lamont

MEGOSZTÁS